Fonds: Ondersteuning projecten in Zuid-Afrika agv de corona crisis
Geplaatst op: 8 apr. 2020

Bestuursbesluit financiële hulp

Uit de notulen van de vergadering van 10 maart 2020:

Situatie Zuid-Afrika

Ook in Zuid-Afrika is nu een lock-down. Maar vooral in de townships is de situatie erg zorgelijk. De vrijwilligers (Neo birth onder andere) die de mensen helpen en ondersteunen op onze projecten waar wij bij betrokken zijn, kunnen nu hun werk niet meer doen zoals ze gewend zijn. Wat wel mogelijk is is voedselpakketten maken en afgeven op 1 punt vanwaar het verder wordt verdeeld door care-givers in de townships.

Concreet is de vraag of wij hier iets in kunnen betekenen.  Na bespreking wordt besloten om alle deelnemers op te roepen iets te geven hiervoor. En het bestuur besluit hierbij om het hele fonds van de Touch Community Centre hiervoor in te zetten.

En zal een fonds worden gemaakt voor deze ondersteuning. Alle giften die voor dit doel worden ingezameld zullen op dit fonds worden gestort. En in overleg met de mensen daar zullen we afspreken hoe en wanneer wij de opbrengst over zullen maken.

Dit blog is geplaatst door: Ron Kurvink

Er zijn nog geen reacties.

Reageren?