Fonds: Ondersteuning projecten in Zuid-Afrika agv de corona crisis
Geplaatst op: 8 apr. 2020

Stand van zaken 8 april

Er zijn een aantal deelnemers geweest die gehoor hebben gegegeven aan onze oproep voor hulp.  Het is voor ons bijna niet voor te stellen hoe het is als je moet leven met de wetenschap dat je geen salaris of andere inkomsten hebt.  Dan wordt het echt leven van dag tot dag.

Laten we echt hopen dat deze crisis niet heel lang gaat duren, voor de mensen daar.  En natuurlijk hebben wij er ook last van. Wij worden met name beperkt in one bewegingsvrijheid. Maar ik denk toch dat ik mag stellen dat niemand van onze deelnemers op dit moment thuis zit zonder enige inkomsten en zonder uitzicht op hulp en ondersteuning van de overheid.

We hebben nu 5000 euro overgemaakt voor voedselpakketten en 1500 euro overgemaakt naar Groenfontein.

Maar we verwachten dat de huidige situatie nog wel even zal aanhouden, vandaar dat wij toch nogmaals een oproep willen doen aan iedereen om te kijken of ze een (kleine) gift kunnen missen voor onze contactpersonen. Wij zijn van plan om eind deze maand nog een bedrag over te maken voor voedselpakketten voor de préschools. Vandaar toch de dringende oproep om mee te helpen.

Namens de mensen daar, die jullie kennen: alvast hartelijk bedankt voor jullie bereidheid en gezindheid om jullie naaste te helpen.

Dit blog is geplaatst door: Ron Kurvink

Er zijn nog geen reacties.

Reageren?