Ondersteuning projecten in Zuid-Afrika agv de corona crisis

Informatie situatie Zuid-Afrika:
De deelnemers kennen Lydia en Kobus nog wel die ons altijd prima verzorgen op het logeeradres. Ik wil graag het volgende met jullie delen:  Met Kobus zijn gezondheid gaat het redelijk. Hij heeft MS en het is zeer zwaar, hij kan heel slecht lopen en staan. Hij kan niet meer als voorganger van de gemeente optreden, en heeft dus geen inkomsten meer.  Lydia is 3 weken geleden opnieuw geopereerd aan haar rug. Er zijn weer 2 wervels hersteld. Bij 1 wervel is het niet gelukt. Ze heeft dus nog wel veel pijn.  Maar wat erger is, dat door de Corona crisis is Groenfontein gesloten. Ze mogen geen groepen meer ontvangen. En ook alle scholen en universiteiten zijn gesloten.  Dit betekent concreet dat Kobus en Lydia geen inkomsten meer hebben. En de overheid in Zuid-Afrika doet hier helemaal niets aan. Iedereen moet voor zichzelf zorgen.

Bij Neo Birth ligt de hulpverlening ook zo goed als stil. De situatie in de townships en bij de préschools is heel verontrustend. De leefomstandigheden voor die mensen is zodanig dat zij bijna geen voorzorg maatregelen kunnen nemen. En ook bij deze mensen geldt: geen werk, geen inkomen.

In het bestuur is afgesproken dat wij via Stichting Tien iets -al is het maar klein- willen doen. Wij willen uit het fonds van de Touch Community Centre een donatie doen aan Neo Birth zodat zijn voedselpakketten kunnen kopen en uitdelen op de préschools waar wij geweest zijn.

Wij willen ook proberen om geld in te zamelen voor Kobus en Lydia zodat zij ook over 2 maanden nog de dagelijkse behoeften kunnen kopen.

CONCRETE VRAAG:

Als jij Kobus en Lydia of de Neo Birth wil helpen, kun je een gift overmaken naar Stichting Tien ovv; hulp Groenfontein of hulp Neo-Birth.  Voordeel is dat uw gift aftrekbaar is.  Als elke deelnemer 7 euro zou geven aan Groenfontein zouden zij 6 maanden gewoon boodschappen kunnen blijven doen.

Wil jij helpen? maak dan een gift over naar Stichting Tien ovv hulp tijdens Corona.

Hieronder zullen we jullie verder informeren over de voortgang en de situatie daar.

Het bestuur wil jou/u alvast bedanken voor uw betrokkenheid.

Spaarpot